Nabywca ma wiedzieć, od kogo kupuje
Informowanie klienta o przysługujących mu prawach i o wszystkich kosztach mających wpływ na ostateczną cenę to podstawowy obowiązek właścicieli e-sklepów
E-handel rozwija się w Polsce w błyskawicznym tempie. Część przedsiębiorców decyduje się wyłącznie na sprzedaż w sieci, ci, którzy prowadzili dotychczas tradycyjne sklepy, próbują rozszerzyć swą ofertę i dotrzeć do nowych odbiorców. I jedni, i drudzy powinni pamiętać, że handel w sieci rządzi się swoimi prawami.
Ustawodawca doszedł bowiem do wniosku, że klientowi, który nie może dotknąć i obejrzeć towaru, należy się szczególna ochrona.
Dlatego poza ogólnymi przepisami (np. dotyczącymi zakładania działalności gospodarczej) przyszły właściciel e-sklepu musi przestudiować przede wszystkim ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny(dalej: ustawa).
To w niej są bowiem uregulowane zasady dotyczące zawierania umów na odległość, a z takimi mamy do czynienia, sprzedając przez Internet. Jeśli jednocześnie oferuje się usługi, trzeba mieć na względzie ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Zarejestruj działalność
Aby prowadzić internetowy biznes, trzeba zostać przedsiębiorcą. Forma nie ma tu znaczenia – w grę wchodzi działalność na podstawie wpisu do gminnej ewidencji albo założenie spółki....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta