Nikt nie lubi śmieci w skrzynce pocztowej
Prawie każdy sklep internetowy wysyła e-mailem informacje o nowych towarach czy promocjach. Wpierw musi jednak uzyskać na to zgodę odbiorcy
Wymaga tego ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: ustawa). Jej art. 20 zabrania przesyłania niezamówionej informacji handlowej. Każda reklama, oferta czy chociażby notka na temat nowego produktu jest bez wątpienia informacją handlową.
Co więcej, nawet krótka wiadomość o tym, że firma zdobyła nagrodę na targach, jest również taką informacją, gdyż służy promowaniu przedsiębiorcy.
Zgoda nie może być domniemana
Zanim przedsiębiorca wyśle e-mail z reklamą, musi uzyskać zgodę odbiorcy. Przy czym nie może to być zgoda domniemana.
PrzykładFirma wysyła e-maile reklamowe. Nie pyta o zgodę, a jedynie na dole listu zamieszcza dopisek: „Jeśli nie jesteś zainteresowany otrzymywaniem podobnych listów, kliknij na poniższy link”. To zdecydowanie za mało. Firma łamie prawo.
Przepisy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta