Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nikt nie lubi śmieci w skrzynce pocztowej

08 grudnia 2009 | Dobra firma | Slawomir Wikariak

Prawie każdy sklep internetowy wysyła e-mailem informacje o nowych towarach czy promocjach. Wpierw musi jednak uzyskać na to zgodę odbiorcy

Wymaga tego ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: ustawa). Jej art. 20 zabrania przesyłania niezamówionej informacji handlowej. Każda reklama, oferta czy chociażby notka na temat nowego produktu jest bez wątpienia informacją handlową.

Co więcej, nawet krótka wiadomość o tym, że firma zdobyła nagrodę na targach, jest również taką informacją, gdyż służy promowaniu przedsiębiorcy.

Zgoda nie może być domniemana

Zanim przedsiębiorca wyśle e-mail z reklamą, musi uzyskać zgodę odbiorcy. Przy czym nie może to być zgoda domniemana.

Przykład

Firma wysyła e-maile reklamowe. Nie pyta o zgodę, a jedynie na dole listu zamieszcza dopisek: „Jeśli nie jesteś zainteresowany otrzymywaniem podobnych listów, kliknij na poniższy link”. To zdecydowanie za mało. Firma łamie prawo.

Przepisy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8493

Spis treści
Zamów abonament