Klient musi odzyskać całą cenę
Sklep internetowy, aby przyciągnąć klientów wprowadził zasadę, że przy zamówieniu na kwotę powyżej 200 zł, przesyła towar na swój koszt. Klient zwrócił zakupione urządzenie, opłacając przesyłkę z powrotem do sklepu. Czy zwracając mu zapłaconą kwotę, sklep może odliczyć od niej koszty, jakie poniósł w związku z dostarczeniem towaru do klienta?
Nie Klient musi odzyskać całą należność jaką zapłacił za produkt.
Skoro zapłacił cenę taką, jaka była podana w witrynie e-sklepu, to ta sama kwota musi zostać mu zwrócona. Przy czym jeżeli zapłata nastąpiła przed wysłaniem towaru, to sprzedawca musi jeszcze do niej doliczyć odsetki ustawowe.
Zgodnie z przepisami w razie odstąpienia od umowy przez klienta strony muszą zwrócić sobie to, co sobie świadczyły. Świadczeniem konsumenta jest właśnie zapłata ceny za produkt. I to świadczenie musi zostać zwrócone w stanie niezmienionym.
Innymi słowy nie można zmniejszyć kwoty,jaką przedsiębiorca żądał za produkt, i która została wyszczególniona na rachunku lub fakturze.
Sklep, który decyduje się pokrywać koszty przesyłki za klientów, robi to więc na własną odpowiedzialność. Ewentualne straty, jakie poniesie z tego tytułu, musi wkalkulować w ryzyko biznesowe.