Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zbliża się rewolucja na polskim rynku słodyczy

08 grudnia 2009 | Ekonomia | Katarzyna Kucharczyk
Skutkiem połączenia tych firm na świecie byłyby zmiany na lokalnych rynkach. Koncerny mogą zostać zmuszone do odsprzedania części zakładów, by ich udział w rynku się zmniejszył.
źródło: Rzeczpospolita
Skutkiem połączenia tych firm na świecie byłyby zmiany na lokalnych rynkach. Koncerny mogą zostać zmuszone do odsprzedania części zakładów, by ich udział w rynku się zmniejszył.

Wkrótce amerykański Kraft Foods może przejąć brytyjskiego Cadbury. Łączny udział obu firm w rynku czekolady w Polsce sięga 60 proc., a dopuszczalny poziom to 40 proc. Dlatego część ich zakładów może zmienić właściciela

W najbliższych dniach może zapaść decyzja w sprawie przejęcia brytyjskiego producenta słodyczy Cadbury przez amerykański koncern spożywczy Kraft Foods. Jeśli dojdzie do transakcji, będzie to oznaczać potężne zmiany na rynkach słodyczy w wielu krajach, w tym w Polsce.

Kraft jest u nas graczem numer 1. Kontroluje około 20,1 proc. rynku. Drugi jest Cadbury (właściciel Wedla) z około 12,5-proc. udziałem. W sumie połączone podmioty miałyby 32,6 proc. rynku, jednak w poszczególnych segmentach te udziały są jeszcze wyższe. Te dwa koncerny kontrolują w sumie aż 59 proc. rynku czekolad.

Czy urząd antymonopolowy zgodziłby się na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8493

Spis treści
Zamów abonament