Zbliża się rewolucja na polskim rynku słodyczy
Wkrótce amerykański Kraft Foods może przejąć brytyjskiego Cadbury. Łączny udział obu firm w rynku czekolady w Polsce sięga 60 proc., a dopuszczalny poziom to 40 proc. Dlatego część ich zakładów może zmienić właściciela
W najbliższych dniach może zapaść decyzja w sprawie przejęcia brytyjskiego producenta słodyczy Cadbury przez amerykański koncern spożywczy Kraft Foods. Jeśli dojdzie do transakcji, będzie to oznaczać potężne zmiany na rynkach słodyczy w wielu krajach, w tym w Polsce.
Kraft jest u nas graczem numer 1. Kontroluje około 20,1 proc. rynku. Drugi jest Cadbury (właściciel Wedla) z około 12,5-proc. udziałem. W sumie połączone podmioty miałyby 32,6 proc. rynku, jednak w poszczególnych segmentach te udziały są jeszcze wyższe. Te dwa koncerny kontrolują w sumie aż 59 proc. rynku czekolad.
Czy urząd antymonopolowy zgodziłby się na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta