Po sprawdzeniu można zrezygnować z towaru
Klienci mają prawo zwrócić zamówioną w e-sklepie rzecz bez podawania jakichkolwiek przyczyn. Przedsiębiorca nie może ograniczać tej możliwości
Wynika ona bowiem wprost z ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (dalej: ustawa). Jej art. 7 ust. 1 wprowadza specjalne uprawnienie dla robiących zakupy w sieci. Zgodnie z nim „konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn”.
Uwaga! Przedsiębiorca nie może zastrzec, że klientowi wolno oddać towar tylko po zapłaceniu jakiejś kwoty (odstępnego). Mówi o tym art. 7 ust. 2 ustawy.
Co musi zrobić klient
Osoba, która nie jest zadowolona z zakupu, nie musi w żaden sposób uzasadniać zwrotu. Wystarczy, że powiadomi przedsiębiorcę o rezygnacji. Ustawa wymaga jednak zachowania formy pisemnej.
Chociaż więc transakcja została zawarta przez Internet, klient musi wysłać do e-sklepu pismo, w którym poinformuje o odstąpieniu od umowy. Jest ona wówczas uważana za niezawartą.
W jakim terminie
Ustawa daje na odstąpienie od umowy dziesięć dni. Zgodnie z art. 10 ust. 1 liczy się je od wydania towaru. Przez wydanie nie należy jednak rozumieć jego wysłania, lecz chwilę, w której konsument rzeczywiście otrzymał towar. Chodzi bowiem o to, by mógł go obejrzeć i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta