Jak rozliczyć rejestrację leku
Firmy farmaceutyczne mogą od razu zaliczyć do kosztów opłatę za rozpatrzenie wniosku o rejestrację medykamentu
Tak wynika z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.
Sprawa dotyczyła wniosku o interpretację. Złożyła go firma, która występuje z wnioskami o dopuszczenie leków do obrotu i wnosi opłaty za ich rozpatrzenie. Wyjaśniła, że trzeba je uiścić, nawet gdy pozwolenie nie zostanie udzielone. Jej zdaniem ten wydatek zawsze jest ponoszony w celu uzyskania przychodu i dlatego opłata od razu powinna zostać zaliczona do kosztów. Izba skarbowa była innego zdania. Według niej skoro pozwolenie wydawane jest na pięć lat, to opłata musi być proporcjonalnie podzielona i rozliczana w tym okresie. Sprawa trafiła do sądu.
Ten przyznał rację podatnikowi. Przekonały go m.in. argumenty, że firma nie jest w stanie z góry określić, jakich lat dotyczy wydatek. Postępowanie rejestracyjne trwa bowiem kilka lat. Dopiero po jego zakończeniu firma może sprzedawać leki. Nie znaczy to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta