Dlaczego zwykłej faktury nie można wysłać e-mailem
Faktura, jeśli nie jest opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, nie może być przesłana e-mailem. To stanowisko organów podatkowych. Ale czy ma uzasadnienie w przepisach?
Szukając oszczędności, wielu podatników chciałoby zrezygnować z wysyłania faktur tradycyjną pocztą lub kurierem na rzecz poczty elektronicznej.
Organy podatkowe mogą to jednak kwestionować.
Problem może mieć zarówno wystawca faktury (organy mogą zarzucać, że w ogóle nie została ona wystawiona, za co grożą sankcje z kodeksu karnego skarbowego), jak i odbiorca (zagrożone w tym wypadku jest prawo do odliczenia podatku naliczonego).
Bez e-podpisu ani rusz
Na uzasadnienie swego stanowiska organy podatkowe powołują brzmienie rozporządzenia ministra finansów z 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej (DzU nr 133, poz. 1119, dalej rozporządzenie w sprawie e-faktur).
W ich ocenie nie jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta