Nie zależy nam na etyce firm
Niewielu Polaków zwraca uwagę, czy kupuje produkty firmy społecznie odpowiedzialnej
Od kilku lat zwłaszcza zachodnie korporacje w Polsce angażują się w projekty społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR – ang.). Mają one pokazać właśnie odpowiedzialne zachowanie firm w stosunku do ich klientów, pracowników, kontrahentów, akcjonariuszy oraz środowiska i lokalnych społeczności.
Bolesław Rok Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego zwraca jednak uwagę, że CSR w Polsce jest chyba źle komunikowany przez firmy, bo nie przekłada się na wybory przy sklepowych półkach. – A Polacy nie potrafią wymienić etycznych marek – zaznacza. Nie chcą też więcej za nie płacić.
10 procent
budżetów na PR firmy wydają na działania związane z CSR
Co więcej, ponad połowa Polaków badanych przez GfK dla „Rz” uważa, że nastąpiło pogorszenie etycznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta