Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak uczyć o Katyniu? Najlepiej na miejscu

04 marca 2010 | Kraj | Ewa Łosińska
Władze PRL zakłamywały fakty dotyczące tej zbrodni - prof. Piotr Franaszek, Instytut Historii UJ
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Władze PRL zakłamywały fakty dotyczące tej zbrodni - prof. Piotr Franaszek, Instytut Historii UJ

Wycieczki szkolne do Katynia powinny być częścią programu wychowania w szkole – uważa prof. Piotr Franaszek z Instytutu Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego

Jutro mija 70. rocznica decyzji sowieckich władz o wymordowaniu uwięzionych polskich oficerów.

◊: Jak uczyć o zbrodni katyńskiej? Polska młodzież jeździ np. na wycieczki do Auschwitz, ale do Katynia nie. Dlaczego?

Prof. Piotr Franaszek: Z pewnością z powodów organizacyjnych i finansowych łatwiej zabrać uczniów do Oświęcimia niż do Katynia. Nie to jednak jest główną przeszkodą, by te wycieczki organizować.

Co nią jest?

W dużej mierze zmiana mentalności, sposobu myślenia o Katyniu. Mimo filmu Andrzeja Wajdy czy wielu publikacji w ostatnich latach ta sprawa wciąż nie jest szczególnie obecna w myśleniu szerszej opinii publicznej.

Ludzie za mało wiedzą o Katyniu?

Jedni nie wiedzą, inni wiedzieć nie chcą. Jeszcze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8564

Spis treści
Zamów abonament