Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pracodawca jak margaryna

10 marca 2010 | Kariera i Biznes | Anita Błaszczak
Wizerunek  pracodawcy trzeba  budować  od środka firmy – podkreśla Piotr  Ruszowski, specjalista  ds. Employer Brandingu  w PricewaterhouseCoopers  (na zdjęciu  z nagrodami zdobytymi  w konkursach dla pracodawców)
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Wizerunek pracodawcy trzeba budować od środka firmy – podkreśla Piotr Ruszowski, specjalista ds. Employer Brandingu w PricewaterhouseCoopers (na zdjęciu z nagrodami zdobytymi w konkursach dla pracodawców)

Firmy już wiedzą, że trzeba inwestować w markę swych produktów. Teraz coraz więcej z nich dostrzega, że warto dbać też o swój wizerunek na rynku pracy

Najnowszy trend? Firmowy profil na ekspansywnym portalu społecznościowym Facebook plus bieżące wiadomości na Twitterze, popularnym serwisie mikroblogów, gdzie swoje uwagi publikują celebryci i politycy. Powinien o to zadbać specjalista, który w nazwie stanowiska ma angielski termin employer branding albo jego spolszczoną wersję – wizerunek pracodawcy.

Określenie employer branding, czyli działania, które budują markę firmy jako pracodawcy z wyboru, ma krótką tradycję (wprowadzili je w 2001 r. konsultanci z doradczej firmy McKinsey), ale od kilku lat robi karierę wśród specjalistów od HR.

Nic dziwnego, bo to oni na co dzień mają do czynienia ze skutkami świadomych albo nieświadomych działań związanych z wizerunkiem firmy jako pracodawcy. Tak samo bowiem jak w biznesie również na rynku pracy przedsiębiorcy budują swoją markę, czy tego chcą, czy nie chcą. McKinsey zwrócił uwagę, że warto robić to w świadomy i przemyślany sposób.

Nie tylko studenci

Na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8569

Spis treści

Księga Kresów Wschodnich

Zamów abonament