Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dłuższy buspas w korytarzu

08 maja 2010 | Życie Warszawy | Konrad Majszyk
Pas autobusowy na Trasie Łazienkowskiej to siedem kilometrów między Grójecką i Kinową. Po jego otwarciu Zarząd Transportu Miejskiego skierował na Trasę Łazienkowską linie 155, 382 i 415 (zlikwidował 408). Żadne inne rozwiązanie komunikacyjne tej kadencji nie wzbudziło takich dyskusji. W marcu rozwścieczony kierowca poturbował na trasie obsługę fotoradaru. Powód – mundurowi zrobili mu zdjęcie na buspasie. Prokurator postawił mu za to zarzuty.
źródło: Rzeczpospolita
Pas autobusowy na Trasie Łazienkowskiej to siedem kilometrów między Grójecką i Kinową. Po jego otwarciu Zarząd Transportu Miejskiego skierował na Trasę Łazienkowską linie 155, 382 i 415 (zlikwidował 408). Żadne inne rozwiązanie komunikacyjne tej kadencji nie wzbudziło takich dyskusji. W marcu rozwścieczony kierowca poturbował na trasie obsługę fotoradaru. Powód – mundurowi zrobili mu zdjęcie na buspasie. Prokurator postawił mu za to zarzuty.

Latem ratusz wydłuży buspas na Trasie Łazienkowskiej do Dworca Zachodniego. W planach jest budowa wjazdu dla autobusów z Wału Miedzeszyńskiego na most Łazienkowski. Po 2013 roku może powstać osobna jezdnia tylko dla komunikacji miejskiej na Ostrobramskiej.

To kolejne zielone światło dla komunikacji miejskiej – mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – W poniedziałek otwieramy oferty w przetargu na projekt buspasa na ul. Kopińskiej i Grzymały-Sokołowskiego. Powinien zacząć działać w wakacje.

Przyspieszyć autobusy

Dzisiaj pas dla autobusów funkcjonuje na siedmiokilometrowym odcinku Trasy Łazienkowskiej, między Kinową na Pradze-Południe a Grójecką na Ochocie. Dzięki nowemu odcinkowi sięgnie Al. Jerozolimskich.

Jego budowa to jeden z wniosków z tzw. analizy efektywności buspasa, którą przygotowała firma Aecom dla Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Z dokonanych pomiarów wynika, że między Dw. Zachodnim a Grójecką autobusy jeżdżą w stronę Pragi ze średnią prędkością zaledwie 11 km/godz. Dlatego ratusz chce im dać priorytet, odbierając jeden pas kierowcom aut. Projekt nie będzie wymagał przebudowy jezdni.

– Malowanie pasa i przeprogramowywanie sygnalizacji świetlnej odbędzie się w lipcu albo sierpniu, kiedy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8617

Spis treści
Zamów abonament