Dwie twarze Facebooka
Coraz więcej firm wykorzystuje serwisy społecznościowe, aby dotrzeć do klientów. Jednak przy okazji wystawiają się na ataki niezadowolonych konsumentów dysponujących potężną bronią
Banki, firmy odzieżowe, spożywcze, motoryzacyjne oraz telekomunikacyjne – trudno znaleźć branżę, która nie byłaby obecna na Facebooku. Ten globalny portal społecznościowy – z liczbą użytkowników sięgającą 450 mln – jest coraz chętniej wykorzystywany do promocji także przez firmy w naszym kraju. Obecnie liczba polskich stron poświęconych produktom i markom przekracza 5,5 tys.
Ubiegły rok należał do Facebooka – uznało jury konkursu Media Trendy 2010, które pod koniec kwietnia przyznało portalowi stworzonemu przez amerykańskiego programistę Marka Zuckerberga tytuł Medium Roku. Wrażenie, nie tylko na jury konkursu Media Trendy, robi rosnąca liczba użytkowników Facebooka w Polsce. Na koniec kwietnia 2010 r. konta na Facebooku miało prawie 2,5 mln Polaków. Dawało to nam 30. miejsce wśród krajów, w których jest najwięcej użytkowników portalu. Na czele są USA z ponad 116 mln kont.
Kiedy pięć lat temu 21-letni wówczas Zuckerberg zakładał Facebooka, z pewnością nie spodziewał się, że zostanie najmłodszym miliarderem na świecie („Forbes” wycenia jego majątek na 4 mld dol.). Nie przypuszczał także, że portal, na którym świetnie bawią się jego rówieśnicy, wyrośnie na tak potężne narzędzie reklamy. Firma eMarketer szacuje, że w 2010 r. łączne przychody z reklamy na Facebooku wyniosą 605 mln dol. Pozwoli to portalowi zdetronizować MySpace, serwis...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta