Wschód winduje nastroje
Większy optymizm konsumentów na świecie. Zadowolenie powinno rosnąć także w Polsce
92 pkt wyniósł w I kwartale 2010 r. wskaźnik obrazujący optymizm konsumentów na świecie – wynika z raportu firmy badawczej Nielsen. W ciągu pół roku zwiększył się o sześć punktów. Zaufanie konsumentów było na najwyższym poziomie od III kwartału 2007 r.
Nastroje poszły w górę w 41 z 55 krajów. Najmocniej, o 14 pkt, na Tajwanie, o 11 pkt w Singapurze, a o 10 pkt w Izraelu. Zaufanie wzrosło, jednak obawy nie zniknęły. 58 proc. konsumentów na świecie uważa, że ich kraj znajduje się w recesji. Rok temu twierdziło tak 77 proc. Do największego spadku indeksu zaufania konsumentów doszło w Grecji: z 72 do 57 pkt.
W Polsce, gdzie jeszcze w ciągu ubiegłego roku optymizm był...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta