Kryzys z opóźnieniem uderza w kieszenie Polaków
Wydatki na podstawowe produkty nie rosną już tak szybko, jak w ostatnich latach. Dotyczy to głównie żywności, kosmetyków i chemii gospodarczej. Jeszcze gorzej jest w AGD i motoryzacji
Tak słabych wyników krajowy rynek dóbr szybkozbywalnych (FMCG) nie notował od początku kryzysu gospodarczego. Z raportu firmy badawczej Nielsen wynika, że w pierwszym kwartale tego roku tempo, w jakim rosły wydatki Polaków na produkty spożywcze, kosmetyki i chemię gospodarczą, wyniosło 4,3 proc. W czwartym kwartale 2009 r. było ono na poziomie 4,5 proc., a w trzecim sięgnęło 5,8 proc.
Choć na tle innych europejskich krajów Polska wypada całkiem nieźle (średnia dla Europy to 4,1 proc.), to w innych krajach tempo wzrostu wydatków z kwartału na kwartał przyspiesza.
Zdaniem ekonomistów dopiero teraz, z opóźnieniem dociera do Polski kolejna fala kryzysu. – Polskie gospodarstwa domowe, dysponując...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta