Karuzela kolejowych długów
PKP Polskie Linie Kolejowe są na granicy utraty płynności finansowej. Przewoźnicy są im winni ok. 500 mln zł
Spółka zarządzająca torami w związku z długami przewoźników chciała w grudniu, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu, odmówić wpuszczenia ich na tory. Nie może tego zrobić. – Sprawdziliśmy to u naszych prawników. Zgodnie z ich opinią obecne prawo nie pozwala nam na ten krok – mówi „Rz” Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Może jednak zmienić umowy, na podstawie których trasy będą pociągom przydzielane, i wprowadzić do nich zabezpieczenia swoich należności, np. w formie gwarancji udzielanych przez banki. I to zamierza zrobić.
Zmiana warunków
Wszyscy przewoźnicy dostaną takie same wzory umów.
– Nie możemy się narażać na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta