Nieodpłatne wydanie towarów w celach marketingowych
Nieodpłatne przekazania towarów służące budowaniu wizerunku firmy i celom marketingowym są nieopodatkowane. Przedsiębiorca przekazujący towary może odliczyć VATnaliczony przy ich zakupie
Tak orzekł WSA w Warszawie 8 września 2010 r. (III SA/Wa 1486/10).
Spółka jest dystrybutorem piwa i wina. W ramach działalności marketingowej i reklamowej nieodpłatnie wydaje różnego rodzaju towary, oznaczone zwykle jej logo lub logo dystrybuowanych przez nią produktów i będące, co do zasady, nośnikiem treści reklamowych. Te wydania towarów podzielić można na kilka grup, m.in. są to materiały i prezenty reklamowe przekazywane nieodpłatnie kontrahentom, materiały przekazywane dystrybutorom do dalszego przekazania.
We wniosku o interpretację przepisów podatkowych spółka pytała: czy jest uprawniona do odliczenia VAT naliczonego przy zakupie przekazywanych towarów, czy przekazanie to podlega VAT i musi być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta