Maleje liczba sklepów
Na jedną placówkę przypadają już 103 osoby, 16 proc. więcej niż w 2000 r. W ostatnim roku sklepów przybyło tylko w woj. pomorskim, podkarpackim i śląskim. Duże sieci wypierają małe lokale handlowe
Jak podaje GUS we właśnie ogłoszonym raporcie „Rynek wewnętrzny w 2009 r.”, na jeden sklep przypada już 103 Polaków, a jeszcze w 2000 r. było 89 osób. Znikają sklepy we wszystkich branżach, ale największym problemem jest coraz mniejsza liczba placówek spożywczych, ponieważ na coraz większej liczbie mniej zurbanizowanych terenów maleje dostęp do tego typu usług. „Największa liczba osób na sklep przypada w województwach: opolskim (123), podlaskim (122) i lubelskim (115), w pięciu zaś jest poniżej 100” – czytamy w raporcie.
– Na rynkach znacznie bardziej rozwiniętych, gdzie małych sklepów niemal nie udało się zachować, liczba mieszkańców na jedną placówkę dochodzi nawet do tysiąca. Polsce jednak daleko do tego modelu i nasz rynek nawet nie zmierza w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta