Najpierw trzeba zmienić decyzję, a dopiero potem wpis w ewidencji
Rejestr gruntów i budynków odzwierciedla stan prawny wynikający z wyroków sądowych, rozstrzygnięć administracyjnych czy aktów notarialnych
Aktualizacja danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków polega na wprowadzeniu nowych informacji, o ile wynikają z dokumentów źródłowych. Może również polegać na usuwaniu (prostowaniu) błędnych wpisów znajdujących się w bazie danych ewidencyjnych, ale tylko takich, które mają charakter oczywistych – w świetle złożonych dokumentów – pomyłek.
Tak wynika z treści § 12 ust. 1 i § 46 ust. 2 rozporządzenia ministra rozwoju regionalnego i budownictwa z 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (DzU nr 38, poz. 454 ze zm.). Potwierdził to również Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w wyroku z 10 sierpnia 2010 r. (II SA/Bk 272/10).
Jednocześnie sąd stwierdził, że postępowanie polegające na ponownej ocenie dokumentów stanowiących już podstawę istniejącego wpisu nie mieści się w pojęciu aktualizacji ewidencji gruntów i budynków.
Wniosek o zmianę
3 listopada 2008 r. państwo K. złożyli do urzędu gminy D. wniosek o dokonanie weryfikacji wpisu w ewidencji gruntów i budynków. Miała ona polegać na wykreśleniu z tej bazy wpisu o tym, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta