Komunikat o rencie za dom narusza dobre obyczaje
Reklamy w formie neutralnego czy urzędowego przekazu kierowane do osób starszych można uznać za czyn nieuczciwej konkurencji
Reklamowe plakaty wypełniły warszawskie urzędy pocztowe. Ich celem jest promocja hipoteki odwróconej, czyli przekazywania przez osoby starsze mieszkań w zamian za rentę. Ma ona umożliwić im godziwe życie.
Prawnicy pytają jednak, czy reklama spełnia wymogi prawa. Miejsce jej eksponowania wybrano celująco. Urzędy pocztowe często odwiedzają starsi ludzie, którzy mają zaufanie do
tych placówek, realizują tu płatności, odbierają emerytury. Także tu mogą teraz poznać swoją szansę na jesień życia.
Nadużycie zaufania 65-latka
Reklama z tytułem „Komunikat” budzi zaufanie. Takie uczucie rodzi też treść tego obwieszczenia: „Osoby urodzone przed 31 grudnia 1944 r., powyżej 65. roku mogą się zgłaszać po przyznanie renty hipotecznej. Wysokość renty ustalana jest indywidualnie. Rentę może otrzymać właściciel...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta