Wizerunek olimpijczyka wzmocni markę przedsiębiorstwa
Jeśli firma chce użyć w kampanii promocyjnej wizerunku zawodnika, który jest członkiem reprezentacji kraju albo olimpijskiej, musi zwrócić się o zgodę do podmiotów innych niż sam sportowiec
Jednym z najlepiej „sprzedających się” dóbr marketingowych są gwiazdy sportu. Kampania produktowa związana ze znaną osobą (ang. personality merchandising) to popularna forma marketingu.
Ze względu na obowiązującą w sporcie regułę fair play powiązanie produktu z ulubionym sportowcem budzi pozytywne skojarzenia i dobry odbiór marki w powszechnej świadomości konsumentów.
Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać z takiej formy wzmocnienia marki (ang. brand equity), powinni jednak pamiętać o ograniczeniach prawnych, które wiążą się z tego typu działaniami.
Najpierw przedsiębiorca musi ustalić, gdzie chce prowadzić akcję marketingową wykorzystującą wizerunek sportowca i z jakiego kraju pochodzi zawodnik. Od tego zależeć będzie bowiem konieczność zaznajomienia się z odpowiednim porządkiem prawnym. Chodzi o to, aby poznać ograniczenia i wymagania zgodnego z prawem przeprowadzenia akcji marketingowej.
Przy założeniu że przedsiębiorca jest zarejestrowany w Polsce i zaangażowany w promocję zawodnik jest Polakiem, rozróżniamy dwa przypadki: kampanii w Polsce oraz z wykorzystaniem elementu zagranicznego.
Kampania w Polsce
Pierwszy to taki, w którym kampania będzie się odbywać na terytorium Polski. Taka sytuacja jest prostsza, bo w zupełności podlega polskiej legislacji.
Obowiązuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta