Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wizerunek olimpijczyka wzmocni markę przedsiębiorstwa

25 marca 2011 | Prawo i praktyka | Katarzyna Grabska Iwona Mirosz

Jeśli firma chce użyć w kampanii promocyjnej wizerunku zawodnika, który jest członkiem reprezentacji kraju albo olimpijskiej, musi zwrócić się o zgodę do podmiotów innych niż sam sportowiec

Jednym z najlepiej „sprzedających się” dóbr marketingowych są gwiazdy sportu. Kampania produktowa związana ze znaną osobą (ang. personality merchandising) to popularna forma marketingu.

Ze względu na obowiązującą w sporcie regułę fair play powiązanie produktu z ulubionym sportowcem budzi pozytywne skojarzenia i dobry odbiór marki w powszechnej świadomości konsumentów.

Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać z takiej formy wzmocnienia marki (ang. brand equity), powinni jednak pamiętać o  ograniczeniach prawnych, które wiążą się z tego typu działaniami.

Najpierw przedsiębiorca musi ustalić, gdzie chce  prowadzić akcję marketingową wykorzystującą wizerunek sportowca  i z jakiego kraju pochodzi zawodnik. Od  tego zależeć będzie bowiem konieczność zaznajomienia się z  odpowiednim porządkiem prawnym.  Chodzi o to, aby poznać ograniczenia i wymagania zgodnego z prawem przeprowadzenia akcji marketingowej.

Przy założeniu że przedsiębiorca jest zarejestrowany w Polsce i zaangażowany w promocję zawodnik jest Polakiem, rozróżniamy dwa przypadki: kampanii w Polsce oraz z wykorzystaniem elementu zagranicznego.

Kampania w Polsce

Pierwszy to taki, w którym kampania będzie się odbywać na terytorium Polski. Taka sytuacja jest prostsza, bo w zupełności podlega polskiej legislacji.

Obowiązuje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8886

Spis treści

Turystyka

Zamów abonament