Polska chce, by Unia więcej dopłaciła do torów
Wkład Brukseli w projekty kolejowe miałby wzrosnąć z 70 do 85 proc. Pozwoliłoby to oszczędzić 4 mld zł. Minister finansów tymczasowo zawiesił wspieranie inwestycji w linie kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe, spółka odpowiedzialna za modernizację i utrzymanie torów, ma do dyspozycji na inwestycje do 2013 r. 26,8 mld zł. Teoretycznie. Na tę imponującą kwotę składają się pieniądze unijne (ok. 18,7 mld zł) i wkład własny (ok. 8,04 mld zł). Obecnie Unia Europejska dopłaca 70 proc. wartości inwestycji.
– Zabiegamy o zwiększenie unijnego wsparcia do 85 proc. wartości projektu – mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu infrastruktury. Całkowita wartość dotacji z UE się nie zmieni.
Jeżeli Bruksela przychyli się do naszego wniosku, spadnie niezbędny wkład własny do projektów, a tym samym obciążenie budżetu państwa – nawet o ok. 4 mld zł.
Takie rozwiązanie jest możliwe dzięki oszczędnościom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta