Po prezenty najlepiej do sieci
Nadchodzi szczyt zamówień w Internecie. Z danych „Rz” wynika, że w sieci jest taniej nawet o ponad 30 proc. niż w tradycyjnych sklepach. Prezenty trzeba kupować szybko, ponieważ z racji kapryśnej pogody możliwe są opóźnienia w doręczaniu przesyłek
Z badań firmy Deloitte wynika, że na tegoroczne święta statystyczna polska rodzina chce wydać 1,8 tys. złotych.
43 proc. tej kwoty ma być przeznaczone na prezenty, co oznacza niebagatelną kwotę niemal 780 zł.
Dlatego trudno się dziwić, że dla sklepów – tak w centrach handlowych, jak i w Internecie – to kluczowy okres w roku. Sprzedawcy prześcigają się więc w wymyślaniu sposobów na przyciągnięcie klientów.
Rozkręca się zakupowe szaleństwo
Dla większości klientów wciąż kluczowym kryterium przy wyborze zakupów jest cena, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, ile można na takich sprawunkach zaoszczędzić.
Wybraliśmy kategorie najczęściej kupowane na prezenty – książki, kosmetyki, sprzęt elektroniczny, zabawki i biżuterię.
Wyniki nie są zaskakujące – ceny w sklepach internetowych są zazwyczaj niższe od tych z tradycyjnych placówek od kilku do nawet ponad 30 proc. Największe różnice są w przypadku kosmetyków i zabawek, a najmniejsze przy książkach i części sprzętu elektronicznego.
1,8 tys. zł chce
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta