Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ostatni przyczółek luksusu

04 marca 2011 | Eko+ | Joanna Bojańczyk
Kaszmiry Brunello Cucinell’ego  to triumf estetyki bez ekstrawagancji. Dla tych, którzy chcą wydać  na nie 300 euro i więcej
źródło: AFP
Kaszmiry Brunello Cucinell’ego to triumf estetyki bez ekstrawagancji. Dla tych, którzy chcą wydać na nie 300 euro i więcej
Kaszmiry Brunello Cucinell’ego  to triumf estetyki bez ekstrawagancji. Dla tych, którzy chcą wydać  na nie 300 euro i więcej
źródło: FPM
Kaszmiry Brunello Cucinell’ego to triumf estetyki bez ekstrawagancji. Dla tych, którzy chcą wydać na nie 300 euro i więcej
Fratelli Rossetti – jedne  z najbardziej eleganckich butów świata. Firmę prowadzą bracia  Diego i Luca. Na zdjęciu z piłkarzem Giannim Riverą
źródło: FPM
Fratelli Rossetti – jedne z najbardziej eleganckich butów świata. Firmę prowadzą bracia Diego i Luca. Na zdjęciu z piłkarzem Giannim Riverą
Fratelli Rossetti – jedne  z najbardziej eleganckich butów świata
źródło: FPM
Fratelli Rossetti – jedne z najbardziej eleganckich butów świata
Ubranie z metką Loro Piana lub chociażby z wełny Loro Piana to marzenie wielu mężczyzn
źródło: FPM
Ubranie z metką Loro Piana lub chociażby z wełny Loro Piana to marzenie wielu mężczyzn
Założona  w 1924 roku firma ma 132 sklepy na świecie. Prowadzi ją Sergio Loro Piana
źródło: EAST NEWS
Założona w 1924 roku firma ma 132 sklepy na świecie. Prowadzi ją Sergio Loro Piana
Założona  w 1924 roku firma ma 132 sklepy na świecie. Prowadzi ją Sergio Loro Piana
źródło: EAST NEWS
Założona w 1924 roku firma ma 132 sklepy na świecie. Prowadzi ją Sergio Loro Piana

Prawdziwy luksus powstaje dziś nie w wielkich markach z okładek „Vogue’a”, lecz w zakładach o nieznanych nazwach. Włosi bronią ich przed globalizacją do ostatniej kropli krwi

Joanna Bojańczyk

Nieduży sklep, długi, wąski, ciemnawy, z wystawą, która nie powala: zestaw koronkowej bielizny, sweterek, szlafrok. W środku lada, za nią drewniane półki. Na nich ustawiono rzędami tekturowe pudła. Nie ma designerskiego wnętrza jak w międzynarodowych sieciówkach, personel jest starszy. To merceria, pasmanteria.  Jeden z tych małych sklepów, jakie w Europie zostały już tylko we Włoszech i jakich nie dotknął jeszcze wirus globalnego handlu.

Środek oferuje więcej, niż zapowiada wystawa. Dziesiątki rodzajów włóczek, wstążki, wysokiej jakości bieliznę. Koszulek z jedwabiu i wełny, rajstop i szlafroków z wełny merynosów nie uświadczy się już nigdzie poza Włochami.

Mówiąc „moda włoska", mamy zazwyczaj na myśli znane z reklam duże nazwiska: Prada, Armani, Dolce & Gabbana, Gucci. Ale Włochy to przede wszystkim kraj małych i średnich firm tekstylnych, których nazwy z trudem przebijają się na strony magazynów. Przez wiele lat firmy te nie kalały się reklamą. To zmieniło się w latach 90., kiedy moda marketingowa nabrała rozpędu. Niektóre, takie jak Gucci czy Bottega Veneta, weszły w skład międzynarodowych grup inwestycyjnych. A w nich nie da się działać bez agresywnych kampanii. W latach 1993 – 1994 Gucci zwiększył wydatki na reklamę o 100 procent. W koncernie LVMH w roku 2002 wydano na to miliard...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8868

Spis treści

Ekonomia

Barometr „Rz”
Bazary z rządowym wsparciem
Bruksela zadowolona z odpowiedzi Rostowskiego
Cytat dnia - Janusz Lewandowski
Dom Maklerski BOŚ zwiększa zyski
Europejski Bank Centralny zapowiada podwyżki stóp
Francuski Total znów partnerem Rosji
Gazowy koneser
Gazprom ma przestrzegać prawa w UE
Giełdy mocno w górę
Hoteli na Euro nie braknie, ale będą drogie
Inwestorzy wolą euro
Jedynie inflacja spełnia warunki strefy euro
Jeszcze bez hurraoptymizmu
Kalendarium gospodarcze
Kopex bez akcji kopalń
Koszary, forty i poligony na targach w Cannes
Krótsze żeglowanie
Liczba dnia - 0,3 proc. wzrost PKB w eurolandzie
MAN zwróci część rządowego grantu i zwiększy liczbę etatów
Mniejsze przychody operatorów
Możliwa fuzja z Chińczykami
Najlepiej oszczędzać energię w szkołach
OFE: propozycja wyższej składki
Opóźni się fuzja w budowlance
Palacze zasilają polski budżet
Pierwsza unijna dotacja na budowę spalarni
Pierwszy chętny na kupno OFE
Początek hamowania chińskiego smoka
Pogoda dla specjalistów
Protest górników
Przybywa klientów funduszy inwestycyjnych
Ruszają nowe testy dla europejskich banków
Rzecznik ubezpieczonych: rynek mało przejrzysty
Siedmiu do Plusa?
Sprawdzian dla banków, który nie daje odpowiedzi na wszystkie pytania
Szantaż w zamówieniach
Szykują się zmiany w zarządzie PKO BP
Tory za pieniądze marszałków
Udany start na warszawskim parkiecie
Vattenfall: jak sprzedać aktywa w Warszawie
W skrócie
Windykacja coraz bardziej opłacalna
Więcej Europejczyków w serwisach społecznościowych
Wotum zaufania dla Opla
Za podwyżkę zapłaci klient
Łagodniejsze spadki sprzedaży gazet
Zamów abonament