Co piąta złotówka zostaje w dyskoncie
Tanie sklepy szturmują rynek. W części kategorii, zwłaszcza spożywczych, generują nawet 50 proc. sprzedaży
Dyskonty, czyli sieci Biedronka, Lidl, Netto i Aldi, są w ostatnich latach zdecydowanie najszybciej rosnącym segmentem handlu w Polsce. Rynek w ostatnich dwóch latach znacznie zwolnił. Z danych Euromonitor International wynika, że w 2010 r. sprzedaż dyskontów wzrosła o ok. 14 proc., podczas gdy rynek zyskał tylko 2,6 proc. Choć tego typu sklepów jest jedynie blisko 2,3 tys. – ogółem art. spożywcze sprzedaje ponad 150 tys. placówek – to ich znaczenie jest dużo większe.
Z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta