Uwaga na prezenty od banku
Gdy sięgamy po produkt typu lokata plus fundusz albo lokata plus ubezpieczenie, wysokie oprocentowanie depozytu nie powinno odwracać uwagi od tego, jak skonstruowana jest część inwestycyjna
Lokata na zaskakująco wysoki procent lub wartościowy prezent coraz częściej mają zachęcać klientów banków do sięgania po produkty inwestycyjne. Nawet jeśli takich ofert nie można jednoznacznie uznać za niekorzystne, kontrowersje budzi sam sposób ich sprzedaży. Uwaga kupującego kierowana jest w stronę depozytu lub prezentu, gdy tymczasem dla rentowności całego produktu najważniejsza jest jego część inwestycyjna.
Działania banków, które dokładały 50 zł lub 100 zł do każdego nowego konta albo karty kredytowej, mogły osłabić czujność klientów. Tu podpisanie umowy nie pociągało żadnych dodatkowych zobowiązań ani nie generowało dodatkowych, nieoczekiwanych kosztów. Bank inwestował pieniądze w pozyskanie nowego klienta. Ten zaś nie ryzykował nic, sięgając po premię proponowaną przez instytucję finansową.
W przypadku produktów inwestycyjnych przyjęcie prezentu – czy to w postaci gadżetu, czy zaskakująco wysokiego oprocentowania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta