Koszty marketingowe nie muszą być większe o należny VAT
Nieodpłatne przekazania towarów na cele marketingowe są opodatkowane. Od 1 kwietnia 2011 prowadzenie akcji promocyjnych wymaga więc od organizatorów większej kreatywności
Tego dnia weszła w życie nowelizacja ustawy o VAT, która zmieniła m.in. art. 7 ust. 2.
W świetle obecnego brzmienia tego przepisu jako odpłatną dostawę towarów, która jest opodatkowana VAT, traktuje się również nieodpłatne przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa (jeżeli przysługiwało mu, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów).
Wyjątek stanowią nadal drukowane materiały reklamowe i informacyjne, prezenty o małej wartości i próbki (art. 7 ust. 3 ustawy o VAT pozostał niezmieniony).
Co do zasady z nieodpłatnym przekazaniem towarów, o którym mówi art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, mamy do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta