Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koszty marketingowe nie muszą być większe o należny VAT

16 maja 2011 | Prawo i praktyka

Nieodpłatne przekazania towarów na cele marketingowe są opodatkowane. Od 1 kwietnia 2011 prowadzenie akcji promocyjnych wymaga więc od organizatorów większej kreatywności

Tego dnia weszła w życie nowelizacja ustawy o VAT, która zmieniła m.in. art. 7 ust. 2.

W świetle obecnego brzmienia tego przepisu jako odpłatną dostawę towarów, która jest opodatkowana VAT, traktuje się również nieodpłatne przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa (jeżeli przysługiwało mu, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów).

Wyjątek stanowią nadal drukowane materiały reklamowe i informacyjne, prezenty o małej wartości i próbki (art. 7 ust. 3 ustawy o VAT pozostał niezmieniony).

Co do zasady z nieodpłatnym przekazaniem towarów, o którym mówi art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, mamy do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8928

Spis treści
Zamów abonament