Opel będzie tylko marką regionalną
General Motors nie planuje ekspansji marki na świecie
Amerykański właściciel nie zamierza pozbywać się Opla. Przynajmniej na razie. Nie planuje natomiast globalnego rozwoju tej marki, co było pomysłem Nicka Reillego, poprzedniego szefa Opla. I nadzieją na doprowadzenie Opla do zysków. Tym bardziej że w tym roku, czyli na rok przed wyznaczonym terminem, Opel ma wypracować zysk operacyjny.
To bardzo prawdopodobne, bo w pierwszych pięciu miesiącach 2011 r. jego europejska sprzedaż w porównaniu z tym samym okresem 2010 r. wzrosła aż o 18,4 proc., a udział rynkowy o o, 5 proc., do 8,7 proc. To efekty popytu na insignię, merivę, ale przede wszystkim na produkowaną w Gliwicach astrę.
Czas na Chevroleta
Globalnymi markami GM...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta