Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Opel będzie tylko marką regionalną

20 czerwca 2011 | Ekonomia | Danuta Walewska
Fabryka Opla w Gliwicach należy do najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych koncernu General Motors w Europie
autor zdjęcia: Tomasz Jodłowski
źródło: Fotorzepa
Fabryka Opla w Gliwicach należy do najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych koncernu General Motors w Europie

General Motors nie planuje ekspansji marki na świecie

Amerykański właściciel nie zamierza pozbywać się Opla. Przynajmniej na razie. Nie planuje natomiast globalnego rozwoju tej marki, co było pomysłem Nicka Reillego, poprzedniego szefa Opla. I nadzieją na doprowadzenie Opla do zysków. Tym bardziej że w tym roku, czyli na rok przed wyznaczonym terminem, Opel ma wypracować zysk operacyjny.

To bardzo prawdopodobne, bo w pierwszych pięciu miesiącach 2011 r. jego europejska sprzedaż w porównaniu z tym samym okresem 2010 r. wzrosła aż o 18,4 proc., a udział rynkowy  o o, 5 proc., do 8,7 proc. To efekty popytu na insignię, merivę, ale przede wszystkim na produkowaną w Gliwicach astrę.

Czas na Chevroleta

Globalnymi markami GM...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8958

Spis treści
Zamów abonament