Suv dla prezesa też musi być oszczędny
Mercedes, którego średnie flotowe zużycie paliwa jest wyższe niż u konkurencji, zmienia ten stan rzeczy, wprowadzając nowe, oszczędniejsze modele, np. trzecią generację suva klasy ML
Mercedes, którego sprzedaż w ostatnich latach rosła wolniej niż sprzedaż modeli konkurencji, nie zamierza się jej poddawać i w coraz ważniejszym segmencie dużych suv-ów wprowadza nowy samochód. Nowy ML ma zahamować wzrost udziału konkurencyjnych aut, jak BMW X5, porsche cayenne, audi Q7 i VW touareg. Tymczasem to właśnie Mercedes był pierwszy na rynku z takim samochodem, w 1997 roku. Ówczesny ML został zaprojektowany dla rynku amerykańskiego, a ku wielkiemu zaskoczeniu marketingowych speców zdobył dużą popularność także w Europie. Niech ekolodzy i politycy mówią, co chcą – publiczność wybiera według własnych upodobań – to nie małe auta są coraz popularniejsze, lecz suvy, które nie słyną z oszczędności. Szef badań i rozwoju Daimlera Thomas Weber zauważył, że w przeciwieństwie do wyborów politycznych, które odbywają się co cztery...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta