Okazja do tańszych zakupów
Na początek ceny niższe o 30 – 50 proc. Letnie przeceny rozpoczynają się w naszych sklepach coraz wcześniej. Trudno o lepszy sposób na przyciągnięcie klientów. W tym roku z wyprzedaży chce skorzystać 85 proc. Polaków. Średnio na tańsze zakupy zamierzamy wydać nawet 300 – 400 zł
W Polsce firmy same decydują, kiedy rozpocząć przeceny, i z reguły wygląda to tak, że gdy ogłasza je jedna z dużych firm odzieżowych, zaraz robią to kolejne. Ubrania to wciąż główny towar – ponad 80 proc. osób biorących udział w wyprzedażach kupuje właśnie tego typu towary.
Przynajmniej na starcie firmy, mimo imponujących wydawałoby się obniżek, wciąż na sprzedaży zarabiają. Przeceny o 30 czy nawet 50 proc. nie oznaczają rezygnacji z marży, które w przypadku odzieży są nawet wyższe. Jednak letnie przeceny rozpoczynają się coraz wcześniej. W latach poprzednich zazwyczaj był to początek lipca, aktualnie pierwsze oferty w obniżonych cenach pojawiły się już miesiąc wcześniej. – Koniunktura wciąż nie jest najlepsza. Konkurencja wymusza wprowadzanie nowych kolekcji nawet co kilka tygodni, więc z niesprzedanymi towarami trzeba coś zrobić – mówi prezes jednej z dużych firm odzieżowych.
– Branża jest wciąż w nie najlepszej kondycji. To efekt spadku sprzedaży, ale także wahań kursowych, wzrostu ceny bawełny oraz kosztów pracy w Chinach – mówi Agnieszka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta