Diesel jak benzynowy
Za sprawą Mazdy znika ponadstuletni podział na silniki nisko- i wysokoprężne. W nowej rodzinie silników, nazwanych handlowo Skyactiv, silnik wysokoprężny będzie miał taki sam stopień sprężania jak benzynowy, to jest 14,1:1
Producent obiecuje, że obie jednostki będą znacznie oszczędniejsze, dzięki czemu dla całej floty spadną emisję dwutlenku węgla.
Niektóre floty powstrzymywały się przed kupnem suvów z powodu ich większego od kompaktów zużycia paliwa. Najnowsze silniki Mazdy mają przyczynić się do zmiany tego stanu rzeczy – auta staną się demonami oszczędności. Za tymi zmianami kryją się nowe technologie budowy silników, o stopniu sprężania 14,1:1. Dla porównania – stopień sprężania w dieslach konkurencji sięga 18:1, a w silnikach bolidów F1 nie przekracza 12,5:1. Konstruktorzy Mazdy, zamiast podążać w kierunku coraz mniejszych silników, skoncentrowali się na ulepszeniu spalania w cylindrach już produkowanych silników. Dzięki temu zużycie paliwa zmalało wg danych mazdy o 15 proc. dla wersji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta