Słabsze perspektywy nie zaszkodziły
Agora– spółka, o której się mówi w Warszawie
Kurs Agory rósł, choć na rynku pojawiły się słabsze prognozy jej wyników za III kwartał. Średnia prognoz przygotowanych przez agencję Reuters i „Rz" wykazała, że spółce rok do roku mocno spadły zyski. Na zamknięciu notowań za jeden walor Agory płacono 15,78 zł, o 6,26 proc. więcej niż dzień wcześniej.
Z konsensusu „Rz" opracowanego na podstawie wskazań DB Securities, DM IDMSA, Ipopema Securities, ING Securities i DI BRE wynika, że przychody Agory wzrosły w III kwartale o 14,3 proc. rok do roku, do 281,84 mln zł, ale zysk operacyjny obniżył się o 39,9 proc., do 8,3 mln zł, a zysk netto spadł o 66,5 proc., do 7,5 mln zł.
Jak podali analitycy BDM w raporcie dotyczącym Agory, wciąż ma ona kłopoty z dopasowaniem modelu biznesowego do szybko zachodzących przeobrażeń na rynku reklamy. – Dlatego, pomimo posiadania bogatego kontentu, założyliśmy, że Agora w obecnej strukturze będzie nadal traciła udziały w rynku reklamy w Polsce – dodali analitycy.