Tirów więcej niż autobusów
W godzinach szczytu po stolicy może jeździć 10 razy więcej tirów niż miejskich autobusów. Ratusz wydał 10 627 identyfikatorów uprawniających do wjazdu ciężarówek w zakazanych godzinach.
Wszczycie tirów w Warszawie być nie powinno. Mimo to jeżdżą po głównych trasach miasta, łamiąc przepisy i wydłużając korki już i tak gigantyczne z powodu wielkich inwestycji oraz zamknięcia głównych arterii, np. Trasy W-Z.
„Codziennie rano stoję w korku między godz. 7 i 8 na Modlińskiej w stronę Żerania i liczę tiry. Walą sznurem jeden za drugim środkowym pasem Modlińskiej do centrum" – pisze w e-mailu do naszej redakcji oburzony Krzysztof Jakubiak.
Zakaz ciągle żywy
Tymczasem wciąż obowiązuje zakaz wjazdu tirów wprowadzony w 2006 r. przez komisarza miasta Kazimierza Marcinkiewicza (ubiegał się wtedy o fotel prezydenta stolicy). Ciężarówki mają zakaz wjazdu do miasta w godzinach szczytu, czyli między godz. 7 i 10 oraz 16 i 20. Teoretycznie w tych godzinach mogą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta