Rekomendacje dla firm telekomunikacyjnych
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaleca używanie odpowiedniej wielkości czcionki, ograniczenie stosowania gwiazdek i innych odnośników, jednoznaczne określanie ceny za usługę główną i dodatkowe
Wszyscy jesteśmy konsumentami – te słynne słowa prezydenta Kennedy’ego powinni wziąć sobie do serca autorzy ogólnych warunków umów, regulaminów i wzorców kontraktów kierowanych do klientów indywidualnych. Ekspert w jednej dziedzinie, który dziś występuje z pozycji profesjonalisty, jutro staje się konsumentem, podpisuje umowy dotyczące np. korzystania z Internetu czy innych usług telekomunikacyjnych.
Na pewno każdy konsument chciałby otrzymać do podpisania wzorzec umowy, który jest czytelny, przejrzysty, zawiera wszystkie najważniejsze informacje. Termin jego otrzymania powinien umożliwiać rzeczywiste zapoznanie się z jego treścią. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, którego zadania wiążą się m.in. z badaniem tego typu umów występujących w obrocie gospodarczym, wielokrotnie wytykał przedsiębiorcom różne błędy.
Stosowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta