Śladem konsumenta w Internecie
Wykrywacze kłamstwa znane były dotychczas szerszej publiczności głównie z filmów kryminalnych, jako narzędzie stosowane przez organy ścigania w przypadkach szczególnie skomplikowanych śledztw. Możliwe jednak, że w podobny sposób jak świadkowie w sprawach kryminalnych badane będą osoby, które zgodzą się wziąć udział w niewinnej ankiecie dotyczącej np. oceny nowego proszku do prania.
Sprawdzanie ich prawdomówności umożliwią metody biometryczne – pozwalające na analizę reakcji badanego na zadawane pytania. Już wkrótce technologie te będą wykorzystywane w badaniach rynkowych. To jeden z kolejnych kroków, które mają sprawić, że badania te będą bardziej wiarygodne. Zresztą i dziś ich znaczenia dla praktyki gospodarczej i polityki przedsiębiorstw w zakresie sprzedaży nikt nie kwestionuje. Wartość rynku badań rynkowych w Polsce zmniejszyła się wprawdzie w kryzysowym 2009 r. o kilka punktów procentowych, ale już w 2010 r. wzrosła o 12 proc., do 705 mln zł.
Wzrost wydatków na badania łączy się z oczekiwaniem, by były one z jednej strony tańsze i szybsze, a z drugiej – pozwalały na dokładniejsze i głębsze poznanie konsumentów i ich preferencji.
– Na świecie widoczna jest tendencja do hybrydyzacji, tzn. scalania badań ilościowych z badaniami jakościowymi pozwalającymi na wniknięcie w mentalność konsumentów i zrozumienie motywów ich decyzji dotyczących zakupów towarów i usług –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta