Wysokie ceny szkodzą producentom soków
W 2011 r. Polacy wydali na soki i napoje owocowe o niemal 200 mln zł mniej niż rok wcześniej
Po kilkunastu latach szybkiego rozwoju, w ubiegłym roku producenci soków, nektarów i napojów musieli zmierzyć się z dużym spadkiem popytu.
Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że kupiliśmy ich o 12,4 proc. mniej niż w 2010 r. Nasze wydatki na nie zmalały o 6 proc., do niespełna 3,1 mld zł. Mniejsza niż rok wcześniej – i to aż o 16,5 proc. – była nawet sprzedaż tanich produktów pod markami własnymi sieci handlowych. Przypada na nie już ponad 20 proc. rynku w ujęciu wartościowym....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta