Dojazd do startu podróży nie zawsze jest dla kierowcy relaksem
- Nasi kierowcy często dojeżdżają do miejsca postoju ciężarówek, którymi wykonują usługi przewozowe. Dojazd trwa zwykle cztery do sześciu godzin, chociaż zdarzają się i ośmiogodzinne przejazdy. Najczęściej odbywają się busem, autokarem kursującym na tej trasie, niekiedy pociągiem. Jak traktować ten czas przejazdu? Czy po jego zakończeniu szofer może od razu prowadzić pojazd? – pyta czytelnik.
Odnosi się do tego art. 9 ust. 2 i 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 561/2006 z 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. UE L 102).
Według tych przepisów czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu objętego zakresem tego rozporządzenia lub powrotu z tego miejsca, jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta