Najpierw warto założyć firmę, potem się dokształcać
Przedsiębiorca odliczy wydatki na studia podnoszące jego kwalifikacje. Ryzykowne może być jednak potrącenie opłat na edukację podjętą jeszcze przed rozpoczęciem działalności gospodarczej
Dodatkowe studia i kursy podnoszące kompetencje to nic nadzwyczajnego, gdy osoba prowadząca firmę chce być konkurencyjna w swojej branży. Organy podatkowe nie widzą przeszkód, by wydatki poniesione na edukację zaliczyć do kosztów prowadzonej działalności. Nie ma znaczenia, czy są to studia magisterskie, doktoranckie, dzienne czy zaoczne. Trzeba jednak spełnić kilka warunków. Istotny okazuje się też moment rozpoczęcia nauki.
Musi istnieć związek
Kwestię zaliczenia czesnego do kosztów uzyskania przychodów rozstrzygnęła ostatnio Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 8 października 2012 r. (IPPB1/415-907/12-2/AM).
Sprawa dotyczyła podatniczki, która rozpoczęła jednoosobową działalność gospodarczą 1 stycznia 2012 r. Chodzi o praktykę pielęgniarską wykonywaną wyłącznie w przedsiębiorstwie leczniczym na podstawie umowy z tym podmiotem. Podatniczka rozlicza się na zasadach ogólnych w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Wnioskodawczyni ukończyła w 1993 r. pomaturalne studium pielęgniarskie i ma wykształcenie średnie.
Od 2003 r. kształcenie w zawodach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta