Promowanie produktów zgodnie z zasadą fair play
Przekaz reklamowy nie może dyskredytować konkurentów. Przedsiębiorcy, który tych zasad nie stosuje, grozi odpowiedzialność cywilna i karna.
Niemal każdy przedsiębiorca zna stare powiedzenie: „Reklama dźwignią handlu" i w mniejszym lub zakresie stara się wcielać je w życie. Doskonale wie, że najlepszej jakości produkt nie sprzeda się nawet po konkurencyjnej cenie, jeśli nie dowie się o nim szerokie grono potencjalnych klientów.
Promowanie towarów i usług odbywa się dzisiaj za pomocą różnorodnych nośników przekazu informacji. Najprostszym są szyldy, ulotki i ogłoszenia w prasie. Więcej zaangażowania i nakładów wymagają reklamy telewizyjne i radiowe.
Przekaz handlowy
Reklamą jest każda wypowiedź skierowana do potencjalnych klientów mająca na celu zachęcenie i skłonienie ich do nabywania towarów lub korzystania z usług. Zachęta może być wyrażona bezpośrednio, np. przez użycie określeń odpowiadających konkretnym czynnościom, w wyniku których nastąpi zbyt towarów lub usług. Może zostać również wyrażona pośrednio.
Walka o rzesze klientów sprawia, że rywalizujący ze sobą reklamodawcy prześcigają się w pomysłach na zwiększenie atrakcyjności i siły oddziaływania treści przekazów reklamowych. Wskutek tego zdarza się, że wykraczają one poza społecznie i prawnie dopuszczalne granice.
Najczęściej spotykanymi naruszeniami jest wprowadzenie konsumentów w błąd co do właściwości oferowanych towarów, umieszczanie reklam w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta