Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promowanie produktów zgodnie z zasadą fair play

11 grudnia 2012 | ABC małego przesiębiorcy | Adam Makowiecki
Promowanie produktów zgodnie z zasadą fair play
źródło: Rzeczpospolita
Promowanie produktów zgodnie z zasadą fair play

Przekaz reklamowy nie może dyskredytować konkurentów. Przedsiębiorcy, który tych zasad nie stosuje, grozi odpowiedzialność cywilna i karna.

Niemal każdy przedsiębiorca zna stare powiedzenie: „Reklama dźwignią handlu" i w mniejszym lub zakresie stara się wcielać je w życie. Doskonale wie, że najlepszej jakości produkt nie sprzeda się nawet po konkurencyjnej cenie, jeśli nie dowie się o nim szerokie grono potencjalnych klientów.

Promowanie towarów i usług odbywa się dzisiaj za pomocą różnorodnych nośników przekazu informacji. Najprostszym są szyldy, ulotki i ogłoszenia w prasie. Więcej zaangażowania i nakładów wymagają reklamy telewizyjne i radiowe.

Przekaz handlowy

Reklamą jest każda wypowiedź skierowana do potencjalnych klientów mająca na celu zachęcenie i skłonienie ich do nabywania towarów lub korzystania z usług. Zachęta może być wyrażona bezpośrednio, np. przez użycie określeń odpowiadających konkretnym czynnościom, w wyniku których nastąpi zbyt towarów lub usług. Może zostać również wyrażona pośrednio.

Walka o rzesze klientów sprawia, że rywalizujący ze sobą reklamodawcy prześcigają się w pomysłach na zwiększenie atrakcyjności i siły oddziaływania treści przekazów reklamowych. Wskutek tego zdarza się, że wykraczają one poza społecznie i prawnie dopuszczalne granice.

Najczęściej spotykanymi naruszeniami jest wprowadzenie konsumentów w błąd co do właściwości oferowanych towarów, umieszczanie reklam w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9409

Wydanie: 9409

Spis treści
Zamów abonament