Unikalny wygląd można zastrzec
Oryginalny wygląd produktów jest elementem, który przyciąga uwagę klientów i pozwala zidentyfikować przedsiębiorcę na rynku. Jednocześnie jest ważnym narzędziem marketingowym. Pozwala zaspokoić potrzeby różnych grup konsumentów bez konieczności zmiany samej funkcji i rozwiązań technicznych stosowanych w produkcie.
Zegarek oparty na jednym mechanizmie może być sprzedawany pod różnymi postaciami, tak by uwzględniał gusta konsumentów w różnym wieku. Podobnie może być z zewnętrzną postacią mebli, butów czy sprzętu gospodarstwa domowego.
Przeciw piratom
Najlepszym sposobem, aby zabezpieczyć się przed wprowadzaniem do obrotu rynkowego imitacji stosowanych wzorów produktów jest ich urzędowa rejestracja. Pozwala ona zabezpieczyć zewnętrzną postać wytworów przed kopiowaniem bądź podrabianiem przez konkurentów. Zgłoszenia wzorów przemysłowych przyjmuje i bada Urząd Patentowy RP.
Przykład
Pani Zuzanna od wielu lat prowadzi duży zakład krawiecki, w którym szyje suknie wieczorowe i ślubne według zaprojektowanych przez siebie wzorów.
Zauważyła, że niemal identyczne kreacje szyje jedna z konkurencyjnych firm. Zdecydowała się więc zabezpieczyć przed kopiowaniem zewnętrznego wyglądu sukni i zarejestrowała najpopularniejsze projekty
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta