Niska cena nie zawsze musi być korzystną okazją
Sztuką jest równowaga, zarówno sprzedawca, jak i klient muszą być z transakcji zadowoleni – mówi Antoine de Riedmatten, partner we francuskim oddziale Deloitte.
Rz: Czy z punktu widzenia konsumentów spowolnienie gospodarcze może być korzystne? Firmy walczą o klientów, np. obniżając ceny.
Antoine de Riedmatten: W pewnych sytuacjach tak jest, konsumenci mają sposobność do zawarcia bardzo korzystnych transakcji. Jednak nie jest to dobra sytuacja, zwłaszcza gdy trwa zbyt długo. Jeśli zbytnio się przeciąga, firmy obcinają wydatki na badania, rozwój, innowacje. Z kolei gdy konsument zbyt długo koncentruje się na cenach, firmy zaczynają większą uwagę zwracać na koszty. W konsekwencji produkty z ich oferty przestają być tym, czego spodziewają się nabywcy. Właściwa cena to taka, gdy obydwie strony są z transakcji zadowolone, dlatego zbytnie obniżki nie muszą oznaczać niczego dobrego.
Widać to po odzieży czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta