Luksusowe auta odporne na kryzys
Segment marek premium wciąż notuje wzrosty. Również w Polsce drogie auta sprzedają się nieźle.
Światowym liderem w rankingu sprzedaży producentów aut luksusowych pozostaje niemiecki koncern BMW, który prowadzi od 2005 r. Drugie miejsce ma Audi, które w 2011 r. wyprzedziło Mercedesa. Teraz szefowie Audi twierdzą, że zdetronizują BMW w 2020 r.
Każda z trzech czołowych marek premium odnotowała wzrost sprzedaży w 2012 r. i w pierwszych dwóch miesiącach 2013. Do gry wchodzą także nowi gracze – jak japoński Infiniti, który hybrydowym Q50 chce podbić Europę.
Popyt na terenówki
Według danych Instytutu Samar, także w Polsce segment aut premium rósł. W lutym zarejestrowano...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta