operator,usługa, prezes,telekomunikacja,przedsiębiorca,lokalizacja
Abonent sieci publicznej może w każdym czasie wystąpić do prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o interwencję w przypadku niezrealizowania albo realizowania jego uprawnienia do zmiany przydzielonego numeru niezgodnie z przepisami lub wnioskiem zainteresowanego
Przeniesienie usługi do nowej lokalizacji to nic innego jak zmiana miejsca instalacji urządzenia końcowego.
W zależności od rodzaju usługi świadczonej na danym łączu różnie wygląda kwestia możliwości zmiany lokalizacji jej świadczenia. W obecnych realiach rynkowych, po spełnieniu określonych wymogów ustawowych, co do zasady nie ma większego problemu ze zmianą lokalizacji świadczenia stacjonarnych usług głosowych – zwykle wiąże sie to z przeniesieniem do nowej lokalizacji przydzielonego numeru. Trudniej jest w przypadku próby przeniesienia usługi internetu. Często z powodu braku odpowiednich warunków technicznych w nowej lokalizacji jest to wręcz niemożliwe.
Kwestie dotyczące przeniesienia przydzielonego numeru do nowej lokalizacji regulują przepisy ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (DzU nr 171, poz. 1800 z późn. zm.; dalej Prawo telekomunikacyjne) oraz rozporządzenie ministra infrastruktury z 16 grudnia 2010 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (DzU nr 249, poz. 1670; dalej „rozporządzenie").
Przeniesienie numeru w ramach sieci tego samego operatora jest możliwe, ale nie w każdej sytuacji. Dużo zależy od tego, jaki numer ma abonent i jak daleko chce się przenieść od dotychczasowego miejsca jego używania.
W przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca wykonywania działalności,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta