Letni wysyp polskich czarterów
Z Warszawy będzie można polecieć do 100 miejscowości na całym świecie, z Katowic do 38, a z Poznania do 30.
Swoje czarterowe połączenia mają także mniejsze porty – takie jak Bydgoszcz, Szczecin oraz Lublin, gdzie jednak przewoźnicy optymistycznie „przestrzelili" z ofertą i z 12 tras czarterowych oferowanych z tego miasta pozostało jedynie siedem.
Nie zmienia to faktu, że wykupienie wycieczki u solidnego touroperatora pozostaje może nie najtańszą, ale z pewnością najprostszą w kupowaniu opcją na wakacyjną podróż. Jest to ważne zwłaszcza dla rodzin podróżujących z małymi dziećmi. Tym bardziej że biura podróży także są coraz bardziej elastyczne.
Niedogodności w podróży
Polacy chętnie wybierają czarterowy przelot na wakacje, jednak narzekają na niepunktualność, częste odwoływanie lotów, niski komfort podróży i czasami „wzięte z księżyca" godziny lotów.
Na polskim rynku działa już stale kilkudziesięciu przewoźników czarterowych, którzy w ubiegłym roku przewieźli ok. 4 mln pasażerów. Ta wielkość nie jest powalająca, bo dla porównania przewozy LOT to 4,9 mln. W ubiegłym roku na Lotnisku im. Fryderyka Chopina pojawiło się ponad 100 linii, tyle że wiele z nich wykonało jedynie po jednorazowym połączeniu, np. podczas rozgrywek Euro 2012.
Największym polskim przewoźnikiem pozostaje prywatny Enter Air, którego pozycja jest niezagrożona – wozi swoich pasażerów boeingami 737-800 nawet z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta