Rynek piwa bez szans na hossę
Początek 2013 roku nie był udany dla browarów. Jeżeli lato będzie chłodne, mogą nie odrobić strat.
O 8 procent, do 14,5 milionów hl urosła sprzedaż Kompanii Piwowarskiej (KP) w roku finansowym, który skończył się 31 marca 2013 roku. Lider rynku wypadł lepiej niż branża. Łączna sprzedaż browarów zwiększyła się bowiem w tym samym czasie o 4 procent, do 38 mln hl. Robert Priday, prezes KP przyznał jednak, że spodziewał się, iż wyniki producenta Tyskiego będą jeszcze lepsze.
Winna długa zima
– W pierwszej połowie ubiegłego roku cała branża skorzystała z dobrych warunków pogodowych oraz – do pewnego stopnia – z emocji związanych z wydarzeniami sportowymi w Polsce – mówi Priday.
Jednak kolejne miesiące przyniosły wyhamowanie popytu na piwo. Sprawiły to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta