Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firma nie może kłamać

24 lipca 2013 | Prawo i praktyka | Piotr Zawadzki

Wartości, które określają filozofię przedsięwzięcia gospodarczego, pozwalają nie tylko ocieplić wizerunek marki, ale i osiągnąć korzyści społeczne

Niezależenie od intencji towarzyszących korporacjom realizującym programy odpowiedzialności społecznej często rzeczywiście istnieje grupa beneficjentów, która realnie korzysta z tych programów, a bez nich nie otrzymałaby podobnego wsparcia. Jest to zatem działanie dobre i pożądane, nawet jeżeli w istocie motywowane jest racjami ekonomicznymi.

Oczywiście, wartości to nie tylko szczytne idee zaczerpnięte z prawnoczłowieczych konwencji międzynarodowych. Chodzi także o dobra nieco mniejszej miary, na przykład przywiązanie do naturalnego lub lokalnego pochodzenia produktów, a nawet trendy lub mody, takie jak smart living, slow food i inne. Działalność zgodna z wartościami może zatem oznaczać, najogólniej rzecz ujmując, postępowanie zgodne z jakimś pozytywnie odbieranym wzorcem.

Manifest firmy

Firmy w rozmaity sposób manifestują przywiązanie do wartości. Czasem wynika to z ich deklaracji, czasem jedynie z działań. Bardzo częstą i ważną praktyką jest tworzenie lub przystępowanie do stosowania kodeksów dobrych praktyk w branży lub różne formy certyfikacji działań przedsiębiorcy przez niezależną instytucję.

W praktyce zdarza się, że szumnie ogłaszane deklaracje okazują się niezgodne z prawdą, a działania firmy nie spełniają przyjętych standardów. Zawiedzeni klienci odwracają się wówczas od marki, a nawet ją atakują....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9595

Wydanie: 9595

Spis treści
Zamów abonament