Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy wydatek na podarunek można wykazać w kosztach

13 grudnia 2013 | Prawo i praktyka | Maciej Jurczyga

Gdy wręczany souvenir nie pełni funkcji promocyjnej, przedsiębiorcy narażają się 
na spór z fiskusem. Automatycznie kwalifikuje on taką czynność jako działanie reprezentacyjne.

Zgodnie z podstawową regułą, kosztem uzyskania przychodu może być wydatek poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Prezenty wręczane są w celu budowania pozytywnego wizerunku oraz poprawy atmosfery wzajemnych relacji. Nierzadko mają również funkcję promocyjną poprzez odpowiednie oznakowanie logiem firmy, marki albo w inny sposób. Poza tym przedsiębiorcy działają w celu osiągnięcia zysku i są zwykle ludźmi postępującymi wyjątkowo racjonalnie. Dlatego trudno sądzić, aby powszechnie podejmowali działania nienastawione na uzyskanie korzyści. Co do zasady zatem, wartość wręczonych prezentów powinna być uznana za koszt uzyskania przychodów.

Potwierdzają to interpretacje Izby Skarbowej w Warszawie z 31 stycznia 2011 r. (IPPB1/415-1097/10-2/ES) oraz Izby Skarbowej w Katowicach z 21 maja 2010 r....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9714

Wydanie: 9714

Spis treści
Zamów abonament