Autorytet w czerwonym kubraku
Kierownictwo wcielające się w rolę Mikołaja musi wykazać się wyczuciem. Żaden prezent, spotkanie czy pomoc potrzebującym nie powinny być skutkiem narzuconej woli przełożonego.
Anita Błaszczak
Gdy w grudniowy poranek 2012 r. pracownicy krakowskiego UBS Poland Service Centre przyszli do pracy, biuro było przybrane świątecznymi dekoracjami, a na biurkach leżały drobne upominki. Wyjaśnienie niespodzianki znaleźli na skrzynkach e-mailowych – każdy dostał życzenia świąteczne od szefów firmy wraz z linkiem odsyłającym do filmiku o nocnej krzątaninie w firmie. Można było na nim zobaczyć, jak menedżerowie przystrojeni w czapki Mikołajów albo pluszowe rogi reniferów przygotowywali biuro dla reszty pracowników.
Monika Jankowska, dyrektor ds. CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) w spółce, twierdzi, że pomysł menedżerów tak bardzo się spodobał, że zachęcił ich do świątecznego projektu także i w tym roku. Wspólnie nagrywają słuchowisko radiowe, którym jest gwiazdkowa opowieść napisana przez pracowników. Efekt zostanie zaprezentowany podczas firmowej imprezy w grudniu.
Gwiazdkowa inwencja
Takie bezpośrednie zaangażowanie menedżerów nie jest powszechne, ale grudzień to czas, gdy w większości firm pracownicy mogą liczyć na świąteczne akcenty. Nie wspominając o bardziej wymiernym wsparciu w postaci paczek czy wygodniejszych bonów albo kart upominkowych. Organizacja tych benefitów to zwykle zadanie działów personalnych, podobnie zresztą jak zaplanowanie i organizacja gwiazdkowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta