Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sugerowanie nieistniejących właściwości jest zabronione

13 grudnia 2013 | Dobra Firma | Leszek Jaworski

Oznakowanie pasteryzowanego mleka jako „mleko świeże" może wprowadzać konsumenta w błąd. Taka nazwa sugeruje, że posiada ono właściwości mleka nieprzetworzonego i tym samym może wpływać na wybór tego produktu przez kupującego.

Jestem właścicielem mleczarni. Produkuję mleko, które jest poddawane procesowi pasteryzacji w przedziale temperatur najniższych z możliwych, tj. 72-76°C. Ma ono krótki termin przydatności do spożycia. Czy na opakowaniu mogę je oznaczyć jako „świeże mleko"? – pyta czytelnik.

Nie.

Użycie słowa „świeży" w oznaczeniu produktów może wprowadzać konsumenta w błąd,w sugerując, iż jest to mleko nieprzetworzone. Określenie to w potocznym rozumieniu konsumenta oznacza mleko „prosto od krowy", czyli niepoddanie go jakiemukolwiek procesowi przetwarzania. Oznakowanie pasteryzowanego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9714

Wydanie: 9714

Spis treści
Zamów abonament