Czym jest reklama porównawcza
Ocenianie własnego produktu i towaru innego przedsiębiorcy wiąże się z ryzykiem naruszenia interesów konkurenta.
Za porównawczą uznaje się reklamę, która umożliwia bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta (a contrario, reklama porównująca produkt do „innych produktów tego typu", w sposób nie pozwalający na identyfikację konkurenta, nie stanowi reklamy porównawczej). Odwoływanie się w reklamie do towarów i usług oferowanych przez konkurentów może dać ogromne korzyści zarówno przedsiębiorcom, którzy z niej korzystają, jak i konsumentom. Ci pierwsi zyskują możliwość zaprezentowania zalet swojego asortymentu w odniesieniu do innych produktów, oferowanych na rynku. Konsumenci zaś uzyskują pełną, rzetelną informację o innych produktach, pozwalającą na wybór produktu, który im odpowiada. Jednocześnie, reklama taka stymuluje konkurencję – pozwala bowiem w pewnym stopniu zlikwidować ograniczenia związane z asymetrią informacji.
Są niebezpieczeństwa
Z reklamą porównawczą wiąże się jednak szereg niebezpieczeństw, łatwo bowiem przekroczyć granicę między tym, co dopuszczalne, a tym, co niedozwolone. Przede wszystkim, porównywanie własnego produktu z produktem innego przedsiębiorcy wiąże się z ryzykiem naruszenia interesów konkurenta. Przypomnijmy, że na gruncie prawa reklamy za konkurenta uważa się każdego przedsiębiorcę, którego towary...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta