Prawa do zwrotu biletu nie wolno ograniczać do stacji, gdzie został on kupiony
Zwrot biletu jedynie na stacji zakupu, przedłużenie czasu na rozpatrzenie reklamacji czy ograniczanie odpowiedzialności za odwołany pociąg – to przykłady postanowień stosowanych przez koleje, które zostały zakwestionowane.
Generalnie ochroną praw pasażerów podróżujących koleją zajmuje się Urząd Transportu Kolejowego. Natomiast do kompetencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów należy sprawdzanie, czy w regulaminach stosowanych przez poszczególnych przewoźników nie znajdują się klauzule sprzeczne z prawem. Do regulaminów narzucanych klientom przez przedsiębiorców, podobnie jak do stosowanych przez nich wzorców umów, stosują się bowiem odpowiednie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta